טיפים חשובים לפני קניית מצבר לרכב

בימינו עולם הטכנולוגיה הולך ומשתכלל מיום ליום אנו יכולים לראות את זה בשוק הסלולאר כיום סוללות לסלולאר עמידות יותר ומחזיקות מעמד זמן רב יותר מבעבר גם בענף מצברי הרכב הטכנולוגיה הולכת ומתקדמת במהירות וכבר ניתן למצוא בשוק מצברים עמידים לטווח ארוך יותר מבעבר ניתן למצוא אותם כיום מותקנים ברכבים היברידים למיניהם ששם אורך המצבר ההיברידי ארוך בהרבה ממצבר רכב רגיל. אך לעת עתה נצטרך ברכבנו הרגיל להסתפק במצבר רגיל לרכב ועדיין לא נוכל להשתמש בטכנולוגיה החדשה.

איך וכיצד נזהה שהמצבר ברכב עומד להיגמר.

למעשה אך אחד לא יודע איך ומתי המצבר ברכב שלו עומד להיגמר אך ישנם מספר סימנים שניתן לראות כבר בשלב יותר מקודם לדוגמה הנעה קשה בבוקר יכולה להעיד כי המצבר חלש וכבר יש צורך להחליפו אך למען האמת יכול להיות גם מקרים בהם הרכב מניע בצורה חלקה ועדיין המצבר חלש ומספק חשמל לרכב בצורה חלשה מאוד ויכול להיות שיום אחד נקום בבוקר והרכב כבר לא יניע. בנוסף ישנם סימנים נוספים כאשר האורות ברכב חלשים או שמידי פעם נדלקים לנו נורות אזהרה בלוח השעונים ללא קשר אם יש תקלה ברכב או לא . אך כל אלו אינם אנידקציה אמיתית לדעת מה מצב המצבר שלנו על מנת לדעת באמת מה קורה עם המצבר של הרכב יש צורך בבידקה על ידי שעון מיוחד שיכול להראות לנו כמה כח עדיין יש במצבר. אך מי מאיתנו מסתובב עם שעון כזה ברכב ולמי מאיתנו יש זמן לקפוץ מידי פעם למוסך לבדוק את תקינות המצבר של הרכב. רוב הסיכויים שנקום יום אחד בבוקר והרכב אינו יכול להניע כתוצאה ממצבר חלש.

לכן באמת חשוב מידי פעם לגשת למוסך ולבדוק את חוזק המצבר המותקן ברכבנו.

אך רוב העולם אינו עושה כך ולכן הסיכוי להיתקע עם מצבר חלש ורכב שאינו מניע בדרך כלל הוא דיכוי גבוה בייחוד במכוניות ישנות שאז כבר המצבר יכול להיגמר במהרה.

כאשר קורה מקרה שכזה והמצבר אינו מספיק חזק כדי להניע את הרכב ואנו נאלצים ללכת ולרכוש מצבר חדש לרכב ישנם כמה דברים שעלינ לבדוק לפני שאנו רוכשים מצבר חדש לרכב

בראש ובראשונה עלינו לבדוק מה גודל המצבר והאם המצבר מתאים לרכב שלנו כמו כן לכל מצבר ישנם קטבים ימין ושמאל והקטבים משתנים מיצרן רכב אחד למשנהו חשוב שנדע איזה קוטב יש לנו ברכב אם הוא שמאלי או ימני. כל זה נוכל לדעת לאחר נתייעץ עם בעל מקצוע שמבין בתחום.

בנוסף עלינו לבדוק את זמן האחריות שמעניקה לנו חברת המצברים עבור המצבר שלנו ככל האחריות יותר ארוכת טווח כך איכות המצבר עולה בהתאם.

המחיר למצברים משתנה מעת לעת ותלוי במחיר העופרת העולמית אך כמו בכל מוצר שאנו רוצים לקנות גם כאן כדאי לערוך סקר שוק ולעשות השוואת מחירים בין חברה אחת לשניה . חשוב כמובן לרכוש מצבר ממקום אמין לצערנו הרב היום לא חסר רמאים בכל תחום בייחוד בצחום מצברי הרכב מכיון שרוב הנהגים אינם מבינים גדולים במצרים לרכב ניתן לעבוד עליהם בקלות ולמכור להם מצבר משומש במחיר חדש. בנוסף חשוב לדעת כי פערי מחירי התיווך במצברים הינם משמעותיים יחסית למוצרים אחרים גם כאן מתשמשים בעלי המקצוע בטריקים שיווקים למיניהם ומנצלים את העובדה שאין לנהג הרבה ברירות והוא חייב להמשיך להניע את הרכב מוקדם ככל האפשר עוד דבר שצריכים לזכור זה התקנה נכונה של המצבר לרכב התקנה לא נכונה יכולה לגרום נזקים גדולים לרכב לכן חשוב מאוד לגשת לבעל מקצוע שיתקין עבורנו את המצבר בצורה בטיחותית ונכונה ככל האפשר.

לכן תמיד מומלץ להיעזר דווקא בשירותיהם של אנשי מקצוע שמומחיותם היא אך ורק מצברים לרכב ולא כמה תחומים בבת אחת כך נוכל לחסוך את פערי התיווך השונים ונקבל מקצועיות ואמינות בכל הקשור למצבר לרכב שלנו.

 

 

מאמרים