מצברים לג'יפ – ההבדלים בינם לבין מצברים לרכב רגיל

מצברים לג'יפ – ההבדלים בינם לבין מצברים לרכב רגיל

כל מה שצריך לדעת על ההבדל בין מצברים לרכב רגיל למצברים לג'יפ

בכל הקשור למצברים, חשוב לדעת שלכל כלי רכב יתאים מצבר אחר וכך גם עם רכבים רגילים וג'יפ. כדי לדעת איזה מצבר מתאים לג'יפ שבבעלותך תוכל לעשות אחד מהשניים: או לבדוק מה כתוב בספר הרכב או להתייעץ עם איש מקצוע כמו חשמלאי רכב. התאמה לא נכונה של המצבר יכולה לגרום לכך שהג'יפ לא יוכל לנסוע בצורה תקינה או שהמצבר ייגמר תוך זמן קצר.

מה ההבדל בין מצברים לרכב לבין מצברים לג'יפ?

עוצמת מצבר נמדדת לפי אמפר לשעה. אם ניקח מכונית משפחתית רגילה, הרי שברוב הדגמים המיוצרים כיום מספיקים מצברים של 45-65 Ah.לעומת זאת, בג'יפ יש צורך במצבר חזק יותר, ובדרך כלל מצברים כאלו ינועו בטווח של  70-90  Ah.  מצבר לג'יפ מאור מצברים

הבדל נוסף קשור לסוג המצבר עצמו. ניתן לחלק את רוב המצברים לשתי קבוצות עיקריות. הקבוצה הראשונה היא מצברים מסוג חומצה עופרת, בהם החומצה היא נוזלית והריאקציה הנוצרת בין שני החומרים מייצרת אנרגיה חשמלית. במצבר כזה יש צורך למלא מים מזוקקים בתדירות המשתנה לפי סוג הרכב. הקבוצה השניה אלו מצברים הפועלים באופן דומה, רק שבמקום חומצה נוזלית יש ג'ל. בעוד שמצברים השייכים לקבוצה הראשונה מאופיינים בפריקה עצמית ולכן חשוב לא לתת להם להתרוקן, הרי שמצברים מהקבוצה השנייה יכולים להישאר ללא שימוש למשך זמן ארוך ולא ייגרם נזק למצבר כתוצאה מכך.

איך זה קשור לרכב וג'יפ? מצברי ג'ל אינם מצריכים תוספת מים והם מגיעים במצבר אטום. נתון זה משמעותי במיוחד בג'יפים המיועדים לנסיעה בשטח, כך שגם בשיפועים ובסיבובים חדים ולא תהיה סכנה של דליפה מהמצבר. עם זאת, כדאי לדעת שיש למצברים אלו גם חיסרון והוא שאסור להגיע למצב של טעינת יתר. טעינת יתר של מצברים אלו יכולים לפגוע בעמידות המצבר ולקצר את אורך החיים שלו.

מה עוד חשוב לדעת על מצברים לג'יפ?

יש חברות רבות המייצרות ומוכרות מצברים, אך כאשר רוצים להיות בטוחים שהמצבר הוא איכותי כדאי לקנות מחברה מוכרת ובעלת שם. יש שלוש חברות ידועות אשר מובילות בתחום המצברים: שנפ וורטה. חברות אלו מספקות אחריות מקיפה וארוכה למצברים הנושאים את המותג, והן מומלצות ברוב המוסכים המורשים ואצל חשמלאי רכבים. מאור מצברים לרכב הינו ספק של המצברים המובילים בשוק. בפנייתכם אליו תוכלו לקבל הצעת מחיר אטרקטיבית למצבר חדש באחריות מלאה. במידה והנכם זקוקים להחלפה מהירה של מצבר עד הבית – תוכלו לקבל באמצעותו גם את השירות הזה ותקבלו עבודה מקצועית ללא פשרותמצברים לג'יפ

לעתים בשל המחיר הגבוה של המצברים, אנשים בוחרים לקנות מצברים משומשים יד 2, אך במצב כזה כדאי לקחת בחשבון שהמצבר יגיע בלי אחריות ושהוא גם לא יעמוד באורך החיים הממוצע של מצברים לרכב, אשר נע בין 2-4 שנים בממוצע. כמו כן, חשוב לוודא שהמצבר שאתם רוכשים מתאים לאקלים הישראלי, מכיוון שיש מצברים אשר נהרסים בתגובה לטמפרטורות חמות.

כאשר יש צורך לרכוש מצבר חדש או להחליף מצבר, כדאי להתייעץ עם איש מקצוע מנוסה שיוכל להתאים את המצבר הנכון לסוג הג'יפ והדגם שברשותכם. התאמה נכונה תבטיח לכם שימוש יעיל ובטוח לאורך זמן.

רכבים